miercuri, 21 aprilie 2010

Au acelasi creier dar au corpuri diferite.

Gemenele siameze Krista şi Tatiana din Canada au uimit lumea medicală prin unicitatea lor. Cele două surori au corpuri separate, dar împart acelaşi creier, scrie Daily Mail.

Pentru că talamusul, acea parte a creioerului care trimite senzaţiile fizice şi funcţiile motorii la cortexul cerebral, este comun, Krista îi poate auzi gândurile Tatianei şi invers. În plus, siamezele pot vedea una prin ochii celeilalte.
“Când se joacă, una dintre ele întinde mâna şi apucă un obiect din faţa surorii sale, chiar dacă în mod normal nu ar avea cum să-l vadă. Este absolut incredibil să le priveşti”, a povestit mama gemenelor, Felicia Simms.
“Dacă una dintre ele se răneşte, cealaltă simte totul. Dacă o cerţi pe una şi cealaltă va plânge”, a mai spus femeia.


Felicia a aflat că fiicele sale sunt siameze în timpul unei ecografii efectuate în luna a cincea de sarcină.
“Medicii mi-au spus că gemenele sunt unite. Am simţit în acel moment cum mă loveşte cineva cu un baros. Totul părea ireal, ca şi cum aş fi trăit într-un vis şi sunt pe cale să mă trezesc.

siameze

Dar, după ce le-am văzut la ecografie, totul mi s-a clarificat. Indiferent ce avea să urmeze, am decis să le ofer cea mai bună viaţă posibil”, a încheiat mama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu